Imię
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

wypadanie oraz kruszenie się wypełnień (plomb) zębowych

Formularz kontaktowy

Konsekwencje nieleczonej choroby okluzyjnej

zaburzenia okluzji utrudniają codzienne funkcjonowanie

powodują dyskomfort podczas przeżuwania

powodują uciążliwe, chroniczne bóle głowy (łatwo je pomylić z migreną)

nadmierne ścieraniu się zębów

pękanie zębów, notoryczne wypadanie wypełnień(plomb)

destrukcja krążka stawowego i struktur kostnych w stawie skroniowo-żuchwowym

w skrajnych przypadkach częściowa utrata uzębienia

ponadprzeciętne ścieranie się zębów

Jak rozpoznać chorobę okluzyjną?

Specjalista wykonujący usługę leczenie choroby okluzyjnej:

Aby umówić się na wizytę wystarczy wypełnić formularz lub zadzwonić pod numer 89 543 00 88.

nadrażliwość zębów na zimno oraz nagryzanie

Na obraz choroby okluzyjnej składa się wiele symptomów, które mogą występować w postaci wieloobjawowej lub mogą występować jako pojedyńcze objawy.

Do objawów choroby okluzyjnej możemy zaliczyć:

Zalety wykonania korony/mostu ceramicznego

Choroba okluzyjna

lek stom. Dariusz Olechnowicz

Przyczyn choroby okluzyjnej może być wiele. Najczęściej jest to złożony problem w którym poszczególne przyczyny indukują kaskadę nastepstw prowadzących do zaburzeń w okluzji.

Do głownych przyczyn powodujacych chorobe okluzyjną należą:

braki zębowe powodujące migrację pozostałych zębów

wyrzynające się zęby "8" powodujące niesymetryczne wypiętrzenie zębów 7

wady ortodontyczne o podłożu kostnym jak i zębowym

nieprawidłowo wykonane wypełnienia (plomby) oraz korony i mosty protetyczne

Powyższe czynniki powodujące chorobę okluzyjną, prowadzą do nieprawidłowych kontaktów zębów górnych i dolnych. Nieprawidłowe kontakty międzyzębowe prowadzą wzmożonego napięcia mięśni żwaczowych co powoduje destrukcję tkanek w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych.

Logo Stomatologia Olechnowicz - dentysta olsztyn, stomatolog olsztyn
Flaga Unii Europejskiej - dentysta Olsztyn, stomatolog Olsztyn
Fundusze Europejskie Program Regionalny, flaga RP, Logo Warmia Mazury  - Zdrowe życie czysty zysk, UE Europejskie Fundusze Strukturalne i Inwestycyjne.

tel. 89 543 00 88

kontakt@stomatologiaolechnowicz.pl

ul. Janowicza 3A

10-692 Olsztyn- zobacz na mapie

Pn     8.30 - 14.00

Wt   12.00 - 18.00

Śr      8.30 - 14.00

Cz   12.00 - 18.00

Pt      8.30 - 14.00

Formy płatności

gotówka lub karta

Forma płatności blik - dentysta stomatolog olsztyn
Forma półatności MediRaty -dentysta stomatolog olsztyn

Co warto wiedzieć o chorobie okluzyjnej?

Leczenie choroby okluzyjnej można przeprowadzić na kilka sposobów. Ostatecznym celem każdego z nich jest doprowadzenie do odtworzenia prawidłowych kontaktów zębów górnych z dolnymi, co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie sie napięcia mięśni "żwaczowych" oraz poprawę ruchomości i funkcjonowaniu w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych.

Jedną z podstawowych metod leczenia zaburzeń w okluzji jest wykonanie szyny relaksacyjnej. Dzięki szynie relaksacyjnej, jeśli jest systematycznie zakładana, pacjent zostaje "zaleczony" objawowo, tzn. dzięki wymuszonej pozycji szczęki w stosunku do żuchwy nastepuje relaksacja mięśni układu żucia, co skutkuje znaczącym złagodzeniem objawów choroby okluzyjnej.

Bardziej złożoną metodą leczenia choroby okluzyjnej jest leczenie wieloetapowe. W pierwszym etapie wykonujemy deprogramator Koisa "rodzaj nakładki, aparatu" mającego za zadanie rozkontaktowanie zębów górnych od dolnych oraz prawidłowe ustawienie relacji szczęki wobec żuchwy, a co najważniejsze, prawidłowe położenie głow stawowych w stawie skroniowo-żuchwowym.

Odpowiednia relacja szczęki do żuchwy zostaje zarejostrowana, następnie dopasowujemy powierzchnie zębów górnych do dolnych. W zależności od sytuacji klinicznej istniejącej w uzębieniu pacjenta, przeprowadza się korektę pojedyńczych guzków zebowych, tzw. ekwilibrację lub przeprowadza sie rekonstrukcję (przebudowę) powierzchni żujacych przy pomocy kompozytów metodą bondingu lub wykonania uzupełnień protetycznych koron, mostów ceramicznych.

Po konsultacji i wykonaniu niezbędnych badań diagnostycznych lekarz może zaproponować odpowiedni schemat leczenia.

Leczenie choroby okluzyjnej

pojawianie się pojedyńczych kieszonek dziąsłowychoraz ubytków szkliwa przydziąsłowych

bóle i słyszalne "klinięcia" podczas ziewania oraz odgryzania większych kęsów pokarmu

ograniczona ruchość rozwierania szczęk

ruchomość pojedyńczych zębów

przywrócenie pełnej funkcji zgryzu

uczucie ciężkości, napięcia mięśni karku

Choroba okluzyjna jest schorzeniem cywilizacyjnym najczęściej pojawiającą się pomiedzy 21 a 45 rokiem życia. Jeśli często masz bóle głowy, masz pościerane zęby, podczas ziewania występują "kliknięcia" lub trzaski w stawie skroniowo-żuchwowym (w okolicy ucha), mogą to być objawy choroby okluzyjnej.

Choroba okluzyjna jest zaburzeniem funkcji jednej lub kilku ze składowych części narządu żucia (zębów, mięśni, stawów skroniowo-żuchwowych).

W wyniku nieprawidłowości w funkcjonowaniu powyższych składowych narządu żucia, powstają nieprawidłowe relacje (kontakty) między zębami szczęki a żuchwy.

Dalej idąc nieprawidłowe kontakty pomiedzy zębami szczęki a żuchwy, powodują nadmierne napięcie mięśni żwaczowych co w konsekwencj prowadzi do ścierania się zębów oraz powstawania deformacji w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych.

Źródła choroby okluzyjnej